Eerste bezoek bij ons
• Bent u voor het eerst, graag melden bij de balie met uw ID-bewijs en zorgverzekeringsbewijs;
• Bij onze kennismaking verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor moet de gezondheidsvragenlijst ingevuld worden en gaat u akkoord met onze huisregels. Op deze manier kunnen wij zo optimaal mogelijk aan uw verwachtingen voldoen.
Algemeen
• Waak zelf over uw eigendommen. Tandartspraktijk Renkumse Poort is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten;
• Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënten informatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing);
• Bij bezoek in de praktijkkamer graag uw mobiele telefoon op stil zetten;
• Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts / mondhygiënist te verhalen. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door 5 of 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn;
• Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig doorgeven. Dit kan ook via het contactformulier op deze website;
• Wij werken graag in een schone mond. Graag voorafgaand aan een afspraak de tanden poetsen. Dit kan thuis of in onze toiletruimte;
• Roken in de praktijk is niet toegestaan. Indien u buiten rookt, verzoeken wij dit niet direct voor de entree te doen;
• Bel af bij een mogelijk overdraagbare luchtwegaandoening;
• Agressief en ongewenst gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd.
Wijzigen, annuleren of niet nakomen van een afspraak
• Gelieve vijf minuten voor aanvang van de afspraak aanwezig zijn in de praktijk;
• Komt u niet: geef het zeker 24 uur van te voren door. Dit kan door te bellen binnen openingstijden. Buiten openingstijden en in het weekend volstaat het om een mail te sturen;
• Wanneer u zonder tijdige berichtgeving de afspraak niet nakomt, zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Herhaling kan leiden tot uitschrijving;
• Bedenk alstublieft dat het regelmatig afzeggen of wijzigen van uw behandeling de continuïteit van de zorg in gevaar kan brengen;
• Wij sturen elke dag een afspraak herinnering per e-mail naar onze patiënten voor een afspraak die gepland staat. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan.
Spoedgevallen
• Bij een spoedgeval of pijnklacht tijdens openingstijden van de praktijk proberen wij u dezelfde dag te helpen. In dit geval is het dringende verzoek om ’s ochtends meteen om 08:00 uur te bellen: 0317 – 315815 ;
• In geval van spoed en pijnklachten kunnen wij niet altijd rekening houden met uw wensen in verband met werk- of schooltijden en kan het zijn dat u een andere behandelaar ziet dan u gewend bent;
• Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen, in het weekend of als wij geen tandartsen beschikbaar hebben verwijzen wij u door naar Dental365 Spoed Tandartsen Ede-Wageningen. Voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag, kunt u zich wenden tot hen op tel: 085 - 0189464.
Betalingen
• Wij maken voor onze facturering gebruik van de service van factureringsbedrijf Infomedics (tel: 036 203 19 00);
Betalingsvoorwaarden Infomedics:
In opdracht van uw zorgaanbieder versturen en incasseren wij rekeningen voor de zorg die u heeft ontvangen.
• Uw zorgaanbieder bepaalt of wij de rekening eerst mogen declareren bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de rekening niet (volledig) vergoedt, dan sturen wij u een rekening.
• Als de zorgverzekeraar een deel van de behandeling vergoedt, staat dat altijd op de rekening. Als wij uw rekening niet bij uw zorgverzekeraar hebben gedeclareerd, sturen we u een rekening voor het hele bedrag.
• Uw zorgaanbieder bepaalt ook of wij de rekening op papier of beveiligd per e-mail naar u sturen. U kunt bij uw zorgaanbieder aangeven wat uw voorkeur heeft.
• De betaaltermijn voor de rekening is 30 dagen. Als u de rekening niet voor deze vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist.
• Het kan natuurlijk gebeuren dat u vergeten bent de rekening binnen 30 dagen te betalen. Geen probleem. U ontvangt van ons een eerste aanmaning. Deze aanmaning noemen wij ook wel een WIK-brief, omdat de brief is opgesteld in overeenstemming met artikel 6:96 lid 6 BW. In deze brief vragen wij u om de rekening te betalen binnen 15 dagen na ontvangst. Wij leggen u dan ook uit dat als wij de betaling niet binnen deze termijn hebben ontvangen, u vanaf dat moment wettelijke rente (op grond van art. 6:119 BW) en buitengerechtelijke incassokosten (op grond van art. 6:96 lid 2 sub c BW) aan ons verschuldigd bent.
• Betaalt u de rekening niet nadat de betaaltermijn van de eerste aanmaning is verstreken, dan ontvangt u van ons een tweede aanmaning met een betaaltermijn van 10 dagen. U dient binnen deze betaaltermijn het openstaande bedrag van uw rekening, de wettelijke rente over het openstaande bedrag en de buitengerechtelijke incassokosten te betalen. Uit coulance beperken wij bij de tweede aanmaning éénmalig de incassokosten tot € 31,50. Na deze termijn van 10 dagen zullen wij de incassokosten herberekenen volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (de zogenaamde BIK-staffel).
• De hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten wordt vastgesteld volgens de BIK-staffel. Deze kosten zijn afhankelijk van de hoogte van het openstaande bedrag van uw rekening. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen maximaal 15% van het openstaande bedrag van de rekening met een minimum van € 40,00. De BIK-staffel kunt u raadplegen via www.wetten.nl onder Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. De wettelijke rente wordt (half)jaarlijks vastgesteld bij Algemene Maatregel van Bestuur en wordt gepubliceerd in het Staatsblad. De hoogte van de actuele wettelijke rente kunt u vinden op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/hoogte-wettelijke-rente.
• Betaalt u uw rekening maar gedeeltelijk? Dan mogen wij op grond van artikel 6:44 BW uw betaling eerst in mindering brengen op de buitengerechtelijke incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte wettelijke rente en tenslotte op het oorspronkelijke openstaande bedrag van uw rekening.
• Betaalt u uw rekening niet (volledig) nadat de betaaltermijn uit de tweede aanmaning is verstreken? Dan neemt het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB) de inning van de rekening, de buitengerechtelijke incassokosten en de wettelijke rente van ons over. Mocht u niet volledig betalen aan het CMIB, dan wordt door Infomedics een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. De gerechtsdeurwaarder start een procedure bij de rechter.
• Op de website van de Nederlands Zorgautoriteit (www.nza.nl) kunt u informatie terugvinden over de gehanteerde maximumtarieven en/of codes op uw rekening. Voor sommige zorgsectoren - zoals de paramedische zorg en het grootste deel van de medisch specialistische zorg - gelden vrije tarieven. Gelden er voor de aan u geleverde zorg vrije tarieven, dan verwijzen wij u voor informatie naar (de website van) uw zorgaanbieder.
• Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons een begroting;
• Indien de uiterste betaaltermijn van uw factuur verloopt en deze is overgedragen aan het incassobureau, dient u altijd direct na uw volgende afspraak per PIN of contant te betalen;
• Indien uw factuur is overgedragen aan de deurwaarder is het niet meer mogelijk om een reguliere afspraak in te plannen. Wij zullen u dan alleen bij acute pijnklachten behandelen tegen directe betaling per PIN of contant na afloop van de behandeling.
Wensen of klachten
• Openheid en transparantie over de zorg die wij u bieden bevordert niet alleen de kwaliteit van de zorg maar ook de relatie tussen behandelaar en patiënt. Graag ontvangen wij daarom uw suggesties, op- en aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling, praktijk, behandelkamer of andere zaken. U kunt dit per mail versturen naar info@tprp.nl;
• Heeft u een klacht, maak deze bespreekbaar bij ons.
NB: Indien u een van deze bovenstaande regels niet in acht neemt of zich een misstand van enige aard voordoet behoudt Tandartspraktijk Renkumse Poort zich het recht voor de behandeling van u als patiënt af te breken en zou eventuele uitschrijving tot gevolg kunnen hebben. Tussentijds kan u uitsluitend aanspraak maken op onze spoedeisende tandheelkundige zorg tot het moment dat u een andere tandarts heeft gevonden.